Electric Motion 2025

Nieuw voor 2025

 

 

Voor het model jaar 2025 zijn er heel wat nieuwigheden bij EM.
EM stelt hun EPURE FACTOR-E voor, de meest performante motor tot nu toe.
Na 3 jaar van ontwikkeling gebruikt EM nu een volledig in eigen beheer ontwikkelde  motor. De prestaties zijn ongezien, een koppel van 1400Nm op het achterwiel (voorheen nog 700Nm) en een vermogen tot wel 18kW.
Deze krachtige motor kan nu ook aan een versnellingsbak gekoppeld worden.  Een overzicht van de belangrijkste kenmerken:

Motor:
Een luchtgekoelde motor met een carbon omhulde rotor weegt zo’n 5kg.
Direct koppel bij lage toeren en een vermogen curve zoals een verbrandingsmotor.
Een maximum toerental van 14000tpm, 18kW en 1400Nm op het achterwiel in eerste versnelling.

Versnellingsbak:
De 4 versnellingen staan garant voor verbeterde prestaties en meer precisie.
De 4de versnelling is vooral bedoelt om het toerental en verbruik te verlagen bij interzone verplaatsingen.

Transmissie & Koppeling:
Een nieuwe secundaire transmissie met 520 ketting een versterkte achterbrug zorgen ervoor dat het koppel van 1400Nm op het achterwiel komt. Ook de koppeling is nieuw, met een hydraulisch membraam systeem met 3 schijven

Batterij:
Een nieuwe in-huis ontwikkelde Li-ion batterij en een bijhorende BMS.
De batterij is nu ook sneller wisselbaar en is in 2 capaciteiten beschikbaar. De standaard 1,8kWh (11kg) en de 2,5kWh (13kg), goed voor 35% meer autonomie.

Frame & Vering:
De geometrie van het frame en de voorvork zijn gewijzigd.
De nieuwe TECH schokdemper, ontwikkeld door Marc Colomber, staat garant voor de beste demping. Sterkere achterbrug om het verhoogd koppel te verwerken.

 

 

 

 

PRB = Progressive Regenerative Brake (Escape S)
FRB = Fixed Regenetavie Braking  (Epure, Escape R)

 

Electric Motion Epure Factor-E 2025

em-2025-factor-rechtsachter
em-2025-factor-rechts

De TOPPER

Gehomologeerde elektrische trial motor met hydraulische diafragma koppeling en vliegwiel.
De Epure Factor-E blijft de trendsetter bij de elektrische trialmotoren.
Met Tick Over (TKO) functie, energie recuperatie (FRB) en Antireverse.

Opties:
PRB-R (energie recuperatie remhendel)
EM hand bescherming
Lader 25 A (2h15/2h45)

Prijs:
niet gehomologeerd: op aanvraag
gehomologeerd 1,8kWh: € 8900 excl. btw  (€ 10769 incl. btw)

  • Perimetrisch staal 15CDV6
  • Voor vering: Tech Race Aluminium vork 39mm
  • Voor veerweg: 175mm
  • Achter vering: 2-weg Tech
  • Achter veerweg: 170mm
  • Voorrem: Hydraulische schijf 182mm 4 pistons
  • Achterrem: Hydraulische schijf 150mm 2 pistons
  • Velgen: Morad Trial 1.6″x21″ & 2.15″ x18″
  • Banden: Michelin X11
  • Wielbasis: 1325mm
  • Lengte: 2035mm
  • Breedte: 825mm
  • Zithoogte: 670mm
  • Grondspeling: 320mm
  • Voetsteun hoogte: 360mm
  • Gewicht: 73kg (1.8kWh), 75kg (2.5kWh)
  • Motor: Brushless DC
  • Vermogen: 6kW nominaal / 11kW piek
  • Koppel achterwiel: 700Nm
  • Koeling: Lucht
  • Primaire Transmissie: riem
  • Eind Transmissie: ketting
  • Maximum Snelheid: 70 km/h
  • Batterij duur: 43km
  • Batterij: Li-ion 50.4V/25Ah/1875Wh 10.5kg
  • 6 Mappings
  • Lader 15A, laadtijd: 2h30 1,8kWh en 3h15 2,5kWh (min 0°C)
  • 1000 Laadcycli
  • Optie: lader 25A (1h45)

Electric Motion Epure Race 2025

em-2023-epure-rechts
em-2023-epure-links
em-2023-epure-rechts-voor

De Epure Sport is een perfect mix van prestaties en gebruiksgemak.
De ophanging is iets eenvoudiger uitgevoerd dan bij Race uitvoering. Er is ook geen TFT display maar wel de standaard LCD display. EM Connect is een optie.

Standaard:  Diafragma koppeling met vliegwiel, TKO, FRB, en Antireverse.

Opties:
EM Connect
PRB-R
Lader 25 A (1h45)
EM handbescherming
TFT display

Prijs:
niet gehomologeerd: op aanvraag
gehomologeerd: op aanvraag

  • Perimetrisch staal 15CDV6
  • Voor vering: Stalen Tech vork met DLC coating
  • Voor veerweg: 175mm
  • Achter vering: Ollé R16V
  • Achter veerweg: 170mm
  • Voorrem: Hydraulische schijf 182mm 4 pistons
  • Achterrem: Hydraulische schijf 150mm 2 pistons
  • Velgen: Morad Trial 1.6″x21″ & 2.15″ x18″
  • Banden: Michelin X11
  • Wielbasis: 1325mm
  • Lengte: 2035mm
  • Breedte: 825mm
  • Zithoogte: 670mm
  • Grondspeling: 320mm
  • Voetsteun hoogte: 360mm
  • Gewicht: 78kg
  • Motor: Brushless DC
  • Vermogen: 6kW nominaal / 12kW piek
  • Koppel achterwiel: 600Nm
  • Koeling: Lucht
  • Primaire Transmissie: riem
  • Eind Transmissie: ketting
  • Maximum Snelheid: 70 km/h
  • Batterij duur: 43km
  • Batterij: Li-ion 50.4V/25Ah/1875Wh 10.5kg
  • 3 Mappings
  • Lader 10A, laadtijd: 4h15  (min 0°C)
  • 1000 Laadcycli
  • Optie: lader 25A 1h45

Electric Motion Escape

 

EM heeft naast de trial motoren ook een gamma off-road motoren. De Escape reeks zijn motoren die niet voor de trial competitie bedoeld zijn, maar wel voor excursies op onverharde terreinen. Ze zijn gebaseerd op dezelfde techniek als de trial motoren, maar hebben een grotere batterij en zijn anders afgewerkt.

em-2024-escape-links

Brochure:

EM Epure & Escape 2024 brochure-epure-escape-2024-en

Wil je zelf een nieuwe e-trial motor kopen?

Twijfel je nog als een elektrische trial motor wel iets voor jouw is? Vraag een gratis offerte aan en laat je overtuigen van de vele voordelen. Binnen de kortste keren kan je genieten van het elektrisch rijden.
Inruil van een bestaande motor is steeds mogelijk.

Bereikbaarheid

maandag: 09:00 - 18:00
dinsdag: 09:00 - 18:00
woensdag: 09:00 - 18:00
donderdag: 09:00 - 18:00
vrijdag: 09:00 - 18:00
zaterdag en zondag: op afspraak

Teken in op de nieuwsbrief