Dragonfly 2.0
De Dragonfly 2.0 is een verbeterde versie van de Mecatecno Dragonfly die reeds als prototype in 2017 deelnam aan de Trial GP. Onder andere de batterij, de versnellingsbak, de koppeling en het frame werd onder handen genomen.
Dragonfly 2.0
Bij Mecatecno hebben we de Dragonfly ontwikkeld met een duidelijk idee: de mogelijkheden van een trial motor op benzine en de voordelen van groene technologie te combineren? Dit door de lichtste, eenvoudigste motorfiets te bouwen met de beste rijeigenschappen die we ons kunnen voorstellen. Om dit te bereiken, hebben we een aantal innovaties geïmplementeerd die 100% zijn ontwikkeld door ons technisch team. Deze ontwerp- en innovatieconcepten zijn ontwikkeld en getest volgens ons idee voor elektrisch aangedreven proefmotoren. Wij nodigen u uit om er meer over te weten te komen.
PRIJS: € 9760 mecatecno
-
CFA: Combined Frame Assembly
-
Voor vering: M4 aluminum air vork, diameter 39
-
Voor veerweg: 170mm
-
Achter vering: Ohlins (2 way) hydraulisch, aanpasbare veervoorspanning, compressie en extensie
-
Achter veerweg: 156mm
-
Voorrem: 185mm Gaifer Wave vlottende schijf, 4 zuigers Braktec
-
Achterrem: 150mm Gaifer Wave schijf, 2 zuigers Braktec
-
Velg voor: Morad alu radiated – Dunlop D803F GP 80/100-21
- Velg achter: Morad alu radiated – Dunlop D803 GP 120/100R18
-
Wielbasis: 1320mm
-
Lengte: 2010mm
-
Breedte: 825mm
- hoogte: 1130mm
-
Zithoogte: 650mm
-
Gewicht: 63kg
-
Motor: Brushless DC, olie gekoeld
-
Vermogen: 15kW @ 10000tr/m
-
Koppel achterwiel: ?Nm
-
Controllor Spanning: 10-60V
- Controller Stroom: 360A max
- Koppeling: Hydraulic multidisc systeem
- 5-speed gearbox CNC 7075 T6/6028 T6 Alu
-
Koeling controller: ?
-
Primaire Transmissie: ?
-
Eind Transmissie: ketting
-
Maximum Snelheid: ? km/h
-
Batterij duur: ?km
-
Batterij: Li-ion 48V-58,8V/25Ah/?Wh ?kg;
-
Cell: Samsung 18650 25R
-
Laadtijd: ?
-
Optie: ? Laadcycli?
LLPD (linkless progressive damping)
Een progressieve vering is een must in de trialrsport. Het helpt op alle oppervlakken en bij lage en hoge snelheden. Maar dat is niet alles positief, omdat een progressieve vering met linking complex is en het ook meer weegt.
De lagers en bevestigingen zijn delicaat in de zware omstandigheden en vragen regelmatig nazicht. Bovendien werkt het alleen wanneer alles perfect in orde is, een vervormd onderdeel of een versleten lager kan het systeem gemakkelijk ontregelen.
Maar is het mogelijk om een progressief systeem zonder linking te bekomen? Niet gemakkelijk, niet goedkoop, maar ja.
Allereerst heeft u een uitstekende schokdemper nodig, soepel en toch robuust. Voor ons is ÖHLINS de beste oplossing.
We hebben een geventileerde omgeving nodig om ervoor te zorgen dat deze stabiel is. In trialmotoren met verbrandingsmotoren is de veer omgeven door de uitlaatpijp, dus deze raakt verhit, maar hier hebben we geen probleem mee.
De juiste geometrie is vereist. Na een reeks tests hebben we die ene geometrie gevonden die het gedrag van een linking veersysteem nabootst, maar het bespaart onderdelen, gewicht en onderhoud.
IMA (Independent Motor Assembly)
specificaties:
Motor: BLDC 15Kw, 48V, oliegekoeld.
Versnellingsbak: 5 versnellingen.
Koppeling: Multidisc hydraulisch veersysteem.
Behuizing: Gecombineerd 6082 T6 / 7075 T6 aluminium CNC-bewerkt blok.
beschrijving:
IMA is een systeem dat de aandrijflijn verdeelt in twee gedifferentieerde blokken. de elektromotor en het versnellingsbak / koppelingshuis. Deze architectuur maakt een schoner en handiger motoronderhoud, betere elektrische isolatie en een zeer snelle “in competitie” motorvervanging in het geval van een storing mogelijk.
MULTIDISC-KOPPELING versus DIAPHRAGM:
Hoewel het drie keer zwaarder is, zijn we overgeschakeld van difragma naar de multidisc koppeling, het biedt betere controle, hogere precisie, hogere traagheidseigenschappen en meer instellingsopties. Dit biedt fijnere controle in de klassieke rijstijl of sneller in de moderne rijstijl, afhankelijk van de geselecteerde instelling.
SNELHEID VERSNELLINGSBAK versus SINGLE SPEED:
Onze versnellingsbak met 5 versnellingen biedt meer controle in de secties en een comfortabelere reis op de tussenliggende route. Het heeft ook een directe invloed op energiebesparing.
CMBP Centered Mass Battery Positioning
Op het eerste gezicht is de belangrijkste functie een zeer gebruiksvriendelijke, gemakkelijk toegankelijke en gemakkelijk te vervangen, maar toch beschermde batterij. Maar er is veel meer bij betrokken. In een elektrische motorfiets is de batterij het zwaarste hangende item. Daarom speelt het een cruciale rol in zowel het gedrag als de prestaties van de motorfiets. Met andere woorden, hetzelfde gewicht hier of daar kan de proefmotor lichter of veel zwaarder doen aanvoelen, het kan een gevoel van gemakkelijk en nauwkeurig rijden geven, of het kan het gevoel geven op een wild paard te rijden.
Ons doel is om de meest nauwkeurige, eenvoudige en veeleisende rit mogelijk te maken. Om dit te bereiken hebben we besloten om de massa evenwijdig aan het frame en de zwenkarm te plaatsen om het zwaartepunt zo dicht mogelijk bij de wielassen te krijgen.
Het resultaat is een ongekende mix van:
Toenemende stabiliteit en balans
Het gevoel van lichtheid vergroten
Verhoogde tractie op het achterwiel
specificaties:
Hoofdframe: ø18mm CroMoly-buis.
Zijstangen: CNC-gefreesd 6086 T6 aluminium.
Grondplaat: 6 mm 7075 T6 aluminium.
Structurele motorplaat: CNC-gefreesd 7075 T6 aluminium.
Anti-twist platte slipklemmen: 6082 T6 aluminium.
CFA (combined frame assembly)
beschrijving:
CFA is een systeem dat is ontworpen om volledig te profiteren van de elektrische aandrijving. Dit betekent dat u de geometrische regels van trialmotoren met verbrandingsmotoren niet hoeft te volgen. Een trialmotorfiets met een verbrandingsmotor moet structureel inherent zijn. Alle elementen zijn eraan bevestigd en zijn onderhevig aan een hoog gewicht, spanning en constante trillingen. Het Dragonfly-frame daarentegen is niet structureel zelfdragend. Zoals in het menselijk lichaam, waar de botten niet op hun plaats zouden blijven als ze niet door de spieren werden ondersteund. Maar alle omringende elementen dragen bij aan de structurele versterking. Dit concept, samen met het feit dat het aantal elementen veel kleiner, lichter en vrij van trillingen zijn, biedt veel voordelen.
Hier zijn er een paar:
Algemene vermindering van het gewicht en de afmetingen van het buisframe.
Betere verdeling van de afgeveerde massa en betere plaatsing van het zwaartepunt, wat een directe impact heeft op stabiliteit, balans en gewichtsgevoel.
Geweldige controle over de stijfheid van het frame met hoge slagsterkte in het centrale gebied en gecontroleerde torsie in de buurt van de stuurbuis, dit maakt stiller rijden mogelijk.
Vermindering van de basisplaat en de afmetingen, die een direct effect hebben op de onderdeelsterkte.
Vereenvoudiging van assemblagestappen die een directe invloed hebben op het onderhoud van motorfietsen.
Wil je zelf een nieuwe e-trial motor kopen?
Vraag een gratis offerte en binnen de kortste keren kan je genieten van het elektrisch rijden. Inruil bestaande motor is steeds mogelijk.
Contact
Bereikbaarheid
maandag: 09:00 - 18:00
dinsdag: 09:00 - 18:00
woensdag: 09:00 - 18:00
donderdag: 09:00 - 18:00
vrijdag: 09:00 - 18:00
zaterdag en zondag: op afspraak