2009
Oprichting Electric Motion door Philippe Aresten.

2011
Eerste elektrische trial motor EM5.7

2012
April, de Franse piloot Christophe Bruand realiseert als eerste een backflip op een elektrische motor in Bercy Parijs

2013
Een podium plaats voor Bastien Hieyte in Frans kampioenschap trial

2014
Bastien Hieyte Frans kampioen trial op EM 5.7.
Voor de eerste keer neemt een elektrische trial moto deel aan Trial kleigroeve in West-Vlaanderen, de EM 5.7, bestuurd door Maxime Mathy

2015
Het model jaar 2014 blijft grotendeels behouden voor  2015.

2016
EM lanceert de gehomologeerde Etrek, een echte vrije tijdsmachine.
In aanvulling van de 25Ah baterij is er nu ook een 3 kg lichtere versie vabn 16Ah beschikbaar.

2017
Een vernieuwde DC motor maakt de EM nog krachtiger, met een koppel van 16 Nm nominaal / 24Nm piek.
Verhuis vanuit de  zone industrielle de Castries naar de nieuwe fabriek van ruim 1000m² in Vendargues, ten noord-oosten van Montpellier.

2018
Het modeljaar 2018 is een voortzetting van 2017, het motorkoppel wordt nog wat opgetrokken met zo’n 15% tot 18 Nm nominaal en 27 Nm piek.

2019
Nieuwe AC permanent magneet motor, nieuwe controller, nieuwe transmissie, meer vermogen koppel en snelheid.

2020
Nieuw frame, de Li-Po batterijen worden vervangen door  Li-Ion.
Op 20 mei werd de Epure Comp Limited Edition 2021 voorgesteld, die 1 week later uitverkocht was.

2021
Er worden een aantal wijzigingen doorgevoerd waarvan de meest merkbare allicht is dat het frame nu zwart gelakt is ipv. wit aangevuld met een nieuwe stickerset. Ook de luchtvork werd vervangen door een klassieke hydraulische vork.

2022
Het modeljaar 2022 kan niet snel genoeg klaar zijn want 2021 was bijzonder succesvol en reeds halfweg het jaar uitverkocht. Op 3 juni werd terug een  COMP uitvoering gepresenteerd in beperkte oplage.
In 2022 wordt de TKO (TicK Over) functie toegevoegd, waarbij de motor constant blijft draaien in een soort vrijloop. De Lite uitvoering is niet langer in het gamma.

2023
Antireverse is een nieuwe functie die verhindert dat de motor achteruit rolt op een helling.
Op het einde van het jaar verhuisde EM naar hun gloednieuwe fabriek in Saint-Brès op 20km van Montpellier.

2024
Er is nu een app beschikbaar EM Connect, om de motor te personaliseren.
Het trial aanbod bestaat nu uit 2 modellen Epure Sport en Epure Race, beide zijn uitgerust met een hydraulische koppeling en vliegwiel.
In januari werd de nieuwe trial motorfiets Factor-e voorgesteld; met nieuwe motor en batterij, ook het frame werd aangepakt en vooral, nu is er ook een versnellingsbak toegepast.
Er is ook een nieuwe website op een nieuwe domeinnaam,  voor een meer internationale uitstraling: https://em-motorcycles.com/