Twee weken later dan vorige jaar, op 3 juni 2021, presenteerde EM hun COMP versie van de EPure trial reeks voor het nieuwe modeljaar. Deze beperkte serie wordt via de verdelers aangeboden maar is meestal heel snel uitverkocht. Vooraf reserveren en goed afspreken is de boodschap als je er eentje op de kop wil tikken.
De COMP uitvoering kan een gezien worden als een voorbode van wat mag verwacht worden voor het modeljaar 2022 die pas later op het jaar in september, zal beschikbaar komen.
Het standaard EM trial gamma voor 2022 bestaat uit EPure en EPure Race. De Lite versie is er niet meer bij.

Een grote vernieuwing voor 2022 is de TKO of TicK Over functie. Deze inschakelbare functie zorgt ervoor dat de elektrische motor steeds blijft draaien. Voorheen werd deze volledig gestopt als de versnellingshendel werd dichtgedraaid. Een soort vrijloop of ‘relanti’ dus. De voordelen hiervan zijn dat de inertie van het meedraaiend vliegwiel voor extra stabiliteit zorgt. Ook is het koppel beter doseerbaar en een fractie sneller beschikbaar dan wanneer de motor uit volledige stilstand komt. Er zijn nu 6 mappings voorzien, 3 met TKO en 3 zonder TKO.
De Franse fabrikant EM hoopt hiermee de laatste twijfelaars, die nog steeds verknocht blijven aan hun verbrandingsmotor, te overtuigen.

Bekijk de presentatie video van de EM COMP 2022.

Verder zijn er ook nog tal van kleine zaken aangepast:

  • Nieuwe blauw geanodiseerde vorkklemmen
  • Nieuwe rubber stops op de vork
  • Nieuwe kleuren en grafisch design
  • Nieuwe Galfer FIM 150mm schijf achteraan
  • Nieuwe wiel naven zwart geanodiseerd
  • S3 Hard Rock voetsteunen
  • Nieuwe drukknop bedieningen aan het stuur
  • Reiger 3-weg achtervering
  • Nieuw batterij behuizing (CNC)
  • Nieuwe ledlamp vooraan met andere bevestiging en durite remkabel geleider
  • PRB (FRB Frein Régénératif Progressif) is nu ook standaard voorzien

em-2022-epure-comp-collage