Exact twee maanden na de lancering van de Limited Competition versie 2021, kondigt Electric Motion hun volledig gamma aan voor 2021.

Epure

Bij de Epure trial motorfietsen blijft het gamma bestaan uit de versies Lite, Sport en Race. Het framekleur is nu in zwart afgewerkt en er is ook een sticker set met aangepaste kleuren voorzien.
Bij de specificaties valt vooral op dat EM niet langer meer de M4 Air vork voorstelt op hun machines, maar terugkeert naar de klassiek hydraulische vork van de fabrikant Tech. Bij de Race en Sport is dit de Racing variant van de vork, terwijl de Lite het moet doen met een standaard versie. Naar gewicht toe is dit geen voordeel, de M4 Air vork is toch lichter dan een hydraulische vork. Deze nieuwe aluminium vork is performanter en draagt bij aan de stabiliteit en de dynamische reactie van de moto.

em-2021-vork-tech-race-alu

Verder werd ook de motorsturing wat aangepast zodat er meer vermogen en koppel beschikbaar is in de hogere regimes op de Race.
Ook deze zaken zijn veranderd of verbeterd:
– vork bevestiging en geometrie
– vork Tech aluminium Racing op Sport & Race
– vork Tech staal op Lite
– software batterij en nieuwe laadstekker
– mapping,  motor optimalisatie
– Hebo handvatten
– kettingspanner in alu

em-2021-gamma-epure

Escape

Bij de off-road elektrische motorfietsen van EM, het Escape gamma, zijn er naast de vernieuwde Escape ook 2 nieuwkomers, de Escape Lite en de Escape “R”. Deze laatste kreeg ook de hydraulische diafragma koppeling zoals op de Epure Race.
De Escape Lite heeft dezelfde 1,9kWh batterij zoals de ePure met een bereik van 43km, terwijl de Escape en Escape “R” een 2,7kWh batterij hebben met een bereik van 61km.
De Escape “R” is de enigste uit dit trio die de Tech aluminium Racing vork heeft, de andere 2 hebben de standaard stalen Tech vork gemonteerd.
De vernieuwing van ePure gamma werden ook hier doorgevoerd.

Van de Etrek, de baan variant van deze Escape motoren, is er geen sprake meer.